اخبار

دویست‌ و‌ پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمان برگزار شد

دویست‌ و‌ پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمان برگزار شد
دویست‌ و‌ پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضا در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.
محسن روحی، در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از اجرای مصوبات جلسات قبل شورا در بحث حجاب و عفاف پرداخت و گفت: یکی از اقدامات در مدارس دخترانه کرمان اجرای طرح «کاروان دختران ایران» در راستای جهاد تبیین و عفاف و حجاب است که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکنون در ۳۰ مدرسه اجرا شده و ادامه دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کرمان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که با حضور ۱۱۰ برند برجسته از سراسر کشور و با استقبال خوب مردم به مدت سه روز برگزار شد و مردم کرمان در این مدت حدود ۹ میلیارد تومان از نمایشگاه خرید داشتند. پیگیر برگزاری این نمایشگاه در تمام شهرستان‌های استان هستیم و امیدواریم تا پایان سال در سیرجان و رفسنجان برگزار شود.
روحی با اشاره به حضور ۱۰۰ طراح مد و لباس در کرمان، از تشکیل انجمن طراحان مد و لباس استان تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: در تدارک ایجاد یک سکوی فروش دائم محصولات عفاف و حجاب ایرانی اسلامی هستیم و امیدواریم بتوانیم چندین سکو را ایجاد کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برگزاری کنسرت در ایام عید نوروز پرداخت و با بیان اینکه سال گذشته به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان مجوزی برای برگزاری کنسرت صادر نشد اما بعضی از دستگاه‌ها بدون مجوز برگزار کردند، گفت: این تقارن امسال هم وجود دارد که باید به آن توجه شود و هر تصمیمی برای برگزاری کنسرت باید ۴۵ روز قبل از آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اطلاع‌رسانی شود.
روحی با اشاره به اجرای موسیقی زنده در رستوران‌ها بدون مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر فقط یک رستوران برای اجرای موسیقی از اداره کل مجوز دارد و باقی رستوران‌ها مجوز ندارند که باید پیگیری شود.
در این جلسه اعضا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه حجاب و عفاف پرداخته و برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی را مهم دانستند. اجرای موفق طرح «کاروان دختران ایران» در مدارس دخترانه و برنامه ریزی برای اجرای آن در سطح مدارس پسرانه و دانشگاه‌ها، ایجاد یک کار گروه برای تصمیم‌گیری در مورد فضا سازی یادمان شهدای حادثه تروریستی کرمان و تصمیم‌گیری در خصوص تصویب نهایی روز کرمان در تقویم و اهمیت پاسداشت زبان فارسی به ویژه در شورای فرهنگ عمومی از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
۱ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۴۳