اخبار

نخستین نشست کمیته فرهنگ، هنر و رسانه استان قزوین از کمیته‌های تخصصی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

نخستین نشست کمیته فرهنگ، هنر و رسانه استان قزوین از کمیته‌های تخصصی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

نخستین نشست کمیته فرهنگ، هنر و رسانه استان (از کمیته های پنج گانه ذیل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور)  با حضور دستگاه‌هایی همچون صدا و سیمای مرکز استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های عمومی استان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین معاون دفتر نهاد رهبری و مدیر فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در دفتر سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در روز یکشنبه بیست و هشتم آبان ماه برگزار شد.
در این نشست حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار عنوان داشت: متاثر از جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، کمیته‌های پنجگانه‌ای تشکیل شد تا بتوانیم به یک جمع بندی  و انسجامی در حوزه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور برسیم. لذا نظر به ضرورت تدوین برش استانی نقشه مهندسی کشور و با عنایت به بند سوم نشست ۱۲۱ شورای فرهنگ عمومی استان و نیز بند نخست مصوبات نخستین نشست دبیران کمیته‌های تخصصی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، امروز نخستین نشست کمیته فرهنگ هنر و رسانه به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار کرده ایم.
براتی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم ۱۲ استان برش استانی خود را ارائه و رونمایی کرده‌اند و استان قزوین نیز جزو آن ۱۹ استانی است که باید در فاز دوم، برش استانی خود را آماده و ارائه نماید و این تکلیفی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب نموده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به همه دستگاه‌های استانی ابلاغ کرده است. برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، یکی از کارهای زمین مانده مهم این استان است که باید با نهایت سرعت و حفظ دقت انجام شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: رئیس جمهور در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور که به صورت وبیناری برگزار شد، موارد بسیار خوبی را در حوزه فرهنگ بیان داشتند که فصل الخطاب بود و تاکید داشتند که دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را متناسب با افق طراحی شده تنظیم کنند.
وی خاطرنشان کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اراده‌ی پیگیری کارهای زمین مانده وجود دارد و یکی از آنها ارائه برش استانی نقشه مهندسی کشور می باشد و لذا امروز نخستین نشست کمیته فرهنگ هنر و رسانه را به منظور توجه و اهتمام ویژه به طراحی این برش استانی برگزار کرده‌ایم و امیدواریم حوزه بودجه ای آن نیز در نظام بودجه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی استان خوب پیش بینی شود تا ما بتوانیم اقدامات، رویکردهای جدی و کلان برنامه‌ها را پس از تدوین این برش استانی داشته باشیم.

۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۰۳