اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

جنگ تمام عیار جهانی علیه خانواده به راه افتاده است

جنگ تمام عیار جهانی علیه خانواده به راه افتاده است
اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه دشمن برای نابودی کانون خانواده اهتمام ویژه‌ای به کار بسته است، گفت: دشمن در خط مقدم، خانواده را مورد حمله قرار داده است به طوریکه با جنگ تمام عیار جهانی علیه خانواده روبه‌رو هستیم.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با حضور علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان اظهار کرد: خانواده و آموزش و پرورش ۲ کانون مهم رشد فرزندان هستند که از طریق آن به تعالی راه پیدا می‌کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این نشست برنامه‌ریزی برای مساله تعلیم و تربیت دانش آموزان در طول سال انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده در زمینه تعلیم و تربیت گفت: اصلی‌ترین و نخستین کانون تعلیم و تربیت خانواده است که دشمن برای انحراف خانواده‌ها در زمینه تعلیم و تربیت، ترویج الگوهای ضد ارزشی و زیر سوال بردن زندگی عفیفانه، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده است.

وی آموزش و پرورش را دومین مولفه مهم در تربیت کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان گلوگاه مهم تربیتی بخش قابل توجهی از وقت دانش‌آموزان را در طول سال به خود اختصاص داده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به آموزش و پرورش، گزینش معلمان، الگوسازی مناسب در مدارس و ضرورت برنامه‌ریزی مشخص از مهد کودک تا مقاطع بالاتر گفت: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه در کنار آموزش و پرورش باشند.

ضرورت عملیاتی کردن نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان

حجت الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به تصویب برش نقشه مهندسی فرهنگی استان خوزستان بیان کرد: از این دست اسناد بالادستی در کشور به وفور یافت می‌شود از این رو اجرایی و عملیاتی کردن این سند حائز اهمیت است.

تقویت مسایل اعتقادی در خانواده و مدارس، استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید و فراهم کردن بستر مناسب در فضای مجازی از دیگر مسایلی بود که از سوی نماینده ولی فقیه در استان خوستان بررسی و آسیب‌شناسی شد.

به گزارش ایرنا در این نشست پس از بحث و بررسی بر موضوعات مطرح شده در سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و ارایه نقطه نظرات کارشناسان و مسئولان مربوطه، این سند با موافقت اعضای شورای فرهنگ عمومی به تصویب نهایی رسید.

نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان در افق ۱۴۰۵ تهیه و تدوین شده و در این زمینه خوزستان سیزدهمین استان کشور است؛ در این برش برنامه عملیاتی برای رفع چالش‌های مهم استان در پنج بخش شامل تغییر در سبک زندگی اسلامی - ایرانی، تضعیف باورهای دینی، تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب و تضعیف جایگاه و تاثیرگذاری مراجع فرهنگی و حاشیه‌نشینی ارایه شده است.

۹ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
ایرنا |