اخبار

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: فراخوان سه گانه پایتخت های دینی کشور آذرماه ۱۴۰۰ منتشر می شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: فراخوان سه گانه پایتخت های دینی کشور آذرماه ۱۴۰۰ منتشر می شود
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار فراخوانه سه گانه پایتخت های دینی کشور در آذرماه امسال خبر داد و گفت: در این طرح به دنبال ایجاد ظرفیت های قرآنی و نفوذ آموزه های دینی به دل خانه ها و شهرهای دورافتاده هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیدر کصد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اظهار کرد: توسعه تشکیلاتی شورای مستقل توسعه فرهنگ قرآنی از جلسات شورای فرهنگ عمومی از دستور خارج است.

 عبدالهادی فقهی زاده با بیان اینکه در حال حاضر کارگروه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل می شود، گفت: در حال حاضر در جلسات شورای فرهنگ عمومی موضوعات قرآنی مطرح و با استفاده از ظرفیت اعضای شورا مسائل و مشکلات این حوزه بررسی و حل می شود.

وی با بیان اینکه معاونت قرآن و عترت  سال ۹۹ سه گانه  پایتخت‌های دینی را در کشور طراحی کرد گفت: براین اساس کاشان بعنوان پایتخت نهج البلاغه، یزد پایتخت صحیفه سجادیه و بوشهر بعنوان نخستین پایتخت قرآن معرفی شده است.

فقهی زاده با تاکید براینکه اجرای موفق طرح بوشهر نخستین پایتخت قرآنی کشور می‌تواند بسیار موثر باشد، گفت: همدلی و همکاری برادرانه و مشفقانه از جمله الزامهای اجرای موفق این طرح است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان زنجان از ظرفیت خوبی برای کاندیدای پایتخت قرآنی برخوردار است، گفت: فراخوان سه گانه پایتخت های دینی کشور آذرماه امسال منتشر و در اسفندماه 1400 نیز دومین پایتخت قرآنی معرفی می شود.

وی با بیان اینکه استان ها می توانند با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه قرآن و عترت دارند در این طرح شرکت کنند، در این طرح به دنبال ایجاد ظرفیت های قرآنی و نفوذ آموزه های قرآن به دل خانه ها و شهرهای دورافتاده هستیم.

فقهی زاده با اشاره به اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبارات شورای فرهنگ قرآنی کشور برای کمک به موسسات قرانی گفت: تلاش شد تا فعالیت مجازی موسسات قرآنی تقویت شود که نتیجه آن برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم با 35 میلیون بازدید کنند و مشارکت 445 موسسه مجازی قرآن کریم بود.

وی به پیگیری معافیت مالیاتی موسسات قرآنی و بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: قانون عدم فعالیت موسسات قرآنی در مساجد، ملغا شده است و این مراکز می توانند در دامن مساجد به فعالیت های قرآنی خود ادامه دهند.

مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه پیشنهاد شورای مستقل فرهنگ قرآنی در سال 90 مطرح شد، گفت: به دلیل اینکه شورای فرهنگ عمومی در عالی ترین جایگاه تصمیم گیری فرهنگی استان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان ها قرار دارد قرار شد تا موضوعات قرآنی نیز در این جلسات مطرح و بررسی شود.

محمد مهدی عزیززاده ادامه داد: تشکیل شورای توسعه فعالیت های قرآنی در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ها فرصتی ایجاد می کند تا فعالیت های فرهنگی، با پیوست قرآنی اجرا شود.

۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۴۶