اخبار

عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان فارس درسال 1399

گزارش عملکرد سال 1399 شورای فرهنگ عمومی استان فارس
ردیف تعداد جلسات تعداد دستور جلسات تعداد مصوبات
استان 9 12 32
شهرستان 184 237 973

اهم مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان فارس
1- تدوین طرح خانواده متعالی با بهره¬گیری از اسناد بالادستی و با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه، امور بانوان استانداری فارس، نهاد نماینده ولی فقیه در استان و نهادهای مردمی که این سند همه ابعاد مسائل وراه کارهای اجرائی حل مشکلات را در برمی گیرد.
2- تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی با بهره¬گیری از اسناد بالادستی و نقشه مهندسی فرهنگی کشور، استفاده از صاحب نظران فرهنگی ،حوزه های علمیه، دانشگاه ها وهیات اندیشه ورز شورای فرهنگ عمومی که تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان را دربر می¬گیرد و کلیه فعالیت¬های فرهنگی هنری استان از سال 1400 بر مبنای این سند فرهنگی خواهد بود.
3- تدوین طرح فضای مجازی با بهره¬گیری از اساتید حوزه و دانشگاه ، استانداری فارس، و هیات اندیشه¬ورز شورای فرهنگ عمومی استان که با تدوین این سند فرهنگی، مسائل مربوط

عنایت اله زمانی فرد رئیس دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان فارس  گفت : در راستای تحقق اهداف فرهنگی فعالیتهای خوبی در استان فارس در سال 1399 انجام گرفته که اهم این فعالیتها به شرح زیر است

گزارش عملکرد سال 1399 شورای فرهنگ عمومی استان فارس

 ردیف

تعداد جلسات

تعداد دستور جلسات

تعداد مصوبات

 

 استان

9

12

32

 شهرستان

184

237

 

973

 

اهم مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان فارس

1- تدوین طرح خانواده متعالی با بهره­گیری از اسناد بالادستی و با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه، امور بانوان استانداری فارس، نهاد نماینده ولی فقیه در استان و نهادهای مردمی که این سند همه ابعاد مسائل وراه کارهای اجرائی حل مشکلات را در برمی گیرد.

2- تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی با بهره­گیری از اسناد بالادستی و نقشه مهندسی فرهنگی کشور، استفاده از صاحب نظران فرهنگی ،حوزه های علمیه، دانشگاه ها وهیات اندیشه ورز شورای فرهنگ عمومی  که تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان را دربر می­گیرد و کلیه فعالیت­های فرهنگی هنری استان از سال 1400 بر مبنای این سند  فرهنگی خواهد بود.

3- تدوین طرح فضای مجازی با بهره­گیری از اساتید حوزه و دانشگاه ، استانداری فارس، و هیات اندیشه­ورز شورای فرهنگ عمومی استان که با تدوین این سند فرهنگی، مسائل مربوط به فضای مجازی  مورد بررسی کارشناسی قرار میگیرد.

4- تدوین سند راهبردی کار و تلاش با مساعدت و همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، استانداری فارس و هیدت اندیشه­ورز شورای فرهنگ عمومی استان که این طرح نیز در مسائل مربوط به تولید و امور اقتصادی کمک شایانی به پیشرفت این امور در استان خواهد نمود.

5-تدوین طرح" تشکیل شورای قرآن وعترت" با بهره مندی از نظرات نماینده محترم ولی فقیه ورئیس شورای فرهنگ عمومی استان و صاحب نظران فرهنگی استان ،وآماده نمودن طرح به منظور ارائه در صحن اصلی شورای فرهنگ عمومی استان ، که درصورت تصویب  نقطه عطفی در فعالیت های قرآنی در سالهای آتی  خواهد بود.

6-مقرر گردید کارگروه های شهر و روستای دوستدار کتاب با عضویت فرماندار، رئیس شورای شهر، شهردار، رئیس آموزش و پرورش، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، رئیس اداره کتابخانه عمومی و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و دهیاران روستاها با دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها تشکیل شود                                                                                                                                  7   -استفاده از ظرفیت های بومی شهرستانها به منظور تدوین پژوهش های علمی و فرهنگی  و حمایت از طرح های برتر علمی جهت چاپ و انتشار

 

 

 

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲